Wat Kun Je Eten Na Het Sporten?

Published Sep 26, 20
5 min read

Gezonde Voeding, Zeker Zo Belangrijk Voor Een Goede

In oktober 2013 besloot ik dat het tijd was voor verandering. In het eerste jaar dat ik op mezelf woonde was ik 7 kilo aangekomen, ik was lui, lag vaak tot in de middaguurtjes in bed en ik had vaak weinig energie. Dit alles bij elkaar zorgde ervoor dat ik niet zo lekker in mijn vel zat en dat wilde ik niet meer.

Nu, zo’n 10 maanden later is het me gelukt! Ik voel me super, heb een fijn ritme te pakken en ik ben heel blij met mijn lichaam. In dit artikel laat ik voor- en nafoto’s zien en ik vertel je over hoe ik het allemaal heb aangepakt. Ik heb mezelf nooit echt dik gevonden, maar het mocht van mij gewoon allemaal wel wat strakker.

Ik ben geen expert in sport en/of voeding en ik kan dus ook niet zeggen wat wel en niet goed voor je is. Ik vertel in dit artikel gewoon hoe ik het heb aangepakt en ik geef wat tips die mij hebben geholpen (gezond sporten en optimaal presteren). Met mijn verhaal hoop ik jullie te inspireren!Ik ben gezond gaan eten en ik ben veel gaan sporten.

Ik heb veel aan spinning en krachttraining gedaan om tot dit resultaat te komen. Verder ben ik naar school gaan fietsen en longboarden, voorheen nam ik vaak de tram. Na 3 maanden zag ik zelf voor het eerst verschil in mijn lichaam. Was het afzien? Nee, ik vond de afgelopen 10 maanden juist heel leuk.

Sporten Is Oké, Maar Te Véél Sporten Kan Levensgevaarlijk Zijn

Gezond Sporten Op Elke Leeftijd - GezondheidsnetGezond & Fit In 12 Dagen

Veel mensen gaan diëten, of een sapkuur doen maar ik denk niet dat dat helpt. Je valt daarna snel weer terug in een ongezond leefpatroon. Het is je manier van leven die je zult moeten aanpassen. En dat is ook niet niks, dus pak het rustig aan. Dat je gezond wil leven en je lichaam wil veranderen betekent niet dat je helemaal geen ongezonde dingen meer mag eten.

dat vind ik enorm lekker en dat heb ik de afgelopen maanden ook gewoon gegeten - krachttraining. Als je jezelf gaat uithongeren ga je het gezonde leven als iets zwaars zien, iets waarbij je moet afzien en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Gewoon af en toe iets ongezonds is niet erg, zolang het maar in balans blijft.

Van de ene op de andere dag je leefstijl aanpassen is heel lastig. Je lichaam moet er niet alleen aan wennen, maar je hoofd (manier van doen en denken) ook. Ik heb eerst zo’n anderhalve maand langzaam opgestart. Steeds minder snoep, koekjes en frisdrank en steeds meer gezonde dingen proberen om te kijken wat wel en niet lekker is.

Ik heb geen hulp gehad van een expert hierbij. Dit deel heb ik zelf een beetje uitgezocht met behulp van het internet. Voor mij heeft het geholpen om te stoppen met het eten van brood. Dit vulde mijn maag niet echt en het gaf me geen energie, cornflakes wel (yes, ik weet dat daar veel suikers in zitten maar dat maakt mij niet uit).

Voor Een Gezond, Sterk Lichaam

Voor mij zijn dat bijvoorbeeld noten, vruchten, bananen, eieren, avocado’s, sinaasappels, tomaten, kip en nog veel meer - slanker. Na mijn ontbijt eet ik eigenlijk de hele dag door kleine dingen (met pauzes van ongeveer een uur) tot aan het avondeten. Dit om mijn lichaam op gang te houden, ik heb de hele dag door een verzadigd gevoel.

Afvallen Met Sport En Beweging - VoedingscentrumDe Nadelen Van Fitness Ja, Ze Bestaan
10 Tips Fitness Voedingsschema Voor SpiermassaWeet Jij Het Verschil Tussen Bewegen, Sporten En Trainen

is niet slim! Daar word je helemaal niet vrolijk van en het is super slecht voor je. Veel eten is juist belangrijk als je veel gaat sporten! Dat is gewoon een knop in je hoofd die je om moet zetten en dat is best lastig. Daarom denk ik dat het slim is om het rustig aan te doen zodat je er aan kunt wennen.

Ik ben nu op een punt dat ik heel erg kan genieten van bijvoorbeeld een Kinderbueno, maar als ik hem op heb denk ik ook: oké nu is het weer voor even genoeg. Dat kwam na een tijdje vanzelf. Als je je echt niet in kunt houden ga dan voor de helft van de hoeveelheid die je normaal gesproken zou nemen.

Het is echt aan jezelf hoe graag je het wil denk ik. Daar doe ik niet aan. Ik vind het veel te duur en met de gewone fruit en groenten gaat het bij mij helemaal prima. Ik heb een keertje gojibessen geprobeerd.. daar werd ik ongelukkig van 😀 Je hebt dit waarschijnlijk al een miljoen keer gelezen in je leven: water is heel belangrijk.

3 Keer Per Week Intensief Sporten, Do Or Don't?

Fitness Schema's, Voeding En MeerDe Nadelen Van Fitness Ja, Ze Bestaan

Als ik wakker word drink ik direct twee glazen water en verder drink ik het gewoon de hele dag door. Mocht je water saai vinden dan heb ik hier een artikel over het maken van fruitwater. Ik heb heel vaak geprobeerd te beginnen met hardlopen maar het is gewoon echt niet mijn ding.

De eerste drie lessen waren zwaar en daar moest ik dan ook echt even doorheen komen. Daarna ben ik het steeds leuker gaan vinden en nu kijk ik zelfs uit naar de lessen. Ik sport bij Fit4free en daar hebben we lessen van Clubvirtual met Evert van der Zee. Je ziet Evert dan fietsen op het scherm met op de achtergrond een mooi gebied waar je doorheen fietst.

Ik voel me zo lekker na zo’n les en ik heb tenminste ook écht het gevoel dat ik goed en hard heb gesport - gezond sporten en optimaal presteren. Andere cardio-apparaten gebruik ik niet. Naast spinning doe ik veel aan krachttraining. Ik ben nu zo’n drie tot vier keer per week in de sportschool te vinden.

Verder doe ik ook nog (buikspier)oefeningen op een matje. Oefeningen daarvoor heb ik gevonden op YouTube (Blogilates). Volgens mij zijn veel meiden hier een beetje bang voor, maar dat is nergens voor nodig. Ik heb nu 8 maanden krachttraining gedaan en zie ik er uit als Arnold Schwarzenegger? Nee 😀 Door krachttraining word je lichaam strakker en ik las dat je sneller vet verbrandt wanneer je meer spiermassa hebt.

Navigation

Home

Latest Posts

Beste Fitness Rack Informatie

Published Oct 07, 20
6 min read

Goede Squatrek Kopen Informatie

Published Oct 06, 20
5 min read

Welke Dumbellset Waar?

Published Oct 04, 20
5 min read